دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی کلیه مقاطع تحصیلی-- پیشنهاد ارزشیابی

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

دانلودپیشنهاد ارزشیابی علوم اول متوسطه


دانلودپیشنهاد ارزشیابی علوم اول متوسطه

فرمت فایل ورد وقابل ویرایش

تعداد صفحات 3 صفحه

قسمتی از فایل

یکی از ویژگی های بارز انسان کنجکاوی است که از دوران کودکی تا پایان عمر او را به دانستن و کشف حقایق و پرده برداری از مجهولات سوق میدهد این نیروی درونی تکاپوی انسان را برای کسب علم و گریز از جهل افزون می کند .

بخشی از دانش امروز بشر که حاصل مطالعه و جستجوی او در جهت شناخت جهان مادی و نظام ها و قوانین آن است علوم تجربی نامیده می شود بشر برای کشف شناخت جهان مادی عمدتا” از ابزارهای حسی خود استفاده می کند به همین دلیل نقش تجربه در این حوزه بسیار اساسی و تکیه بر آن بسیار ضروری است.دانش آموزی که به مدرسه وارد می شود از یک سو دارای نیروی خداداد کنجکاوی است نیرویی که هر لحظه او را به یافتن دانشی تازه و پاسخی برای پرسش های بیشمار می کشاند و از سوی دیگر این دانش آموز باید برای زندگی در دنیای فردا که دنیای علم و تکنولوژی است آماده شود برای آموزش علوم باید سعی شود که فرآیند یاد گیری از حالت انفعالی یعنی یاد گیری به روش سنتی به حالت یاد گیری فعال درآید .

یادگیری فعال چیست؟ به طور خلاصه یادگیری فعال آن است که دانش آموز در تولید مفهوم مشارکت دارد در مقابل ،یادگیری انفعالی قرار دادن دانش آموز در مقابل مفاهیم آماده و از پیش طرح شده ای است که انتظار میرود که آن ها را حفظ کند در یادگیری فعال موضوع مهم آموختن مطالب همراه با درک و فهم آن هاست این نوع آموختن تنها از راه در گیر شدن مستقیم با مسئله و کسب تجربه های دست اول حاصل می شود اما در یادگیری انفعالی تاکید بر خواندن مطالب و حفظ کردن آن هاست .

کار و بحث گروهی در کلاس:  برای مشارکت دانش آموز در فرآیند تدریس و ارزش یابی و ایجاد روحیه همفکری و همیاری و ایجاد رقابت سالم می توان کلاس درس را به گروههای 3یا4 نفره تقسیم کرد به طوری در هر گروه دانش آموزان  با درجات مختلف (خوب ، ضعیف ،متوسط وجود داشته باشند) در کار گروهی تقسیم کار باعث ایجاد انگیزه و پویایی کار می شود و توانایی دانش آموز را برای یادگیری عمیق تر و ماندگار تر می کند

در کار گروهی یکی از مشکلات اصلی شکل آرایش صندلی ها و نیمکت های کلاس است تغییر آرایش کلاس یا تشکیل کلاس در آزمایشگاه با محیط های باز دیگر فرصت های مناسب و جذاب را برای یادگیری فراهم می کند

(جهت دانلود کلیک کنید)

۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۰:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گزارش فایل

دانلود گزارش تخصصی آشناکردن و علاقمند نمودن هنرآموزان به رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی آشناکرد ن و علاقمند نمودن هنرآموزان به رشته کامپیوتر
فرمت فایل ورد وقابل ویرایش
تعداد صفحات7 صفحه
قسمتی از فایل

مقدمه:

با توجه به تحقیقات انجام شده ،شناخت دانش اموزان از رشته کامپیوتر پایین می باشدو بنا به نظر اگوست کنت،علم وآگاهی پیش نگری می آورد و پیش نگری کند . چون دانش آموزان و والدین آنان شناخت کافی از رشته کامپیوتر ندارند ،تمایل کمتری برای انتخاب رشته کامپیوتر از خود نشان می دهند . شرایط خانوادگی از قبیل سواد والدین ،شغل پدر وضعیت اقتصادی خانواده در انتخاب رشته کامپیوتر موثر می باشند(غریب، 0171 )به عقیده مشاوران ،معلمان و مدیران در بیشتر موارد دانش آموزانی که نمره شان برای انتخاب دیگر رشته ها نمی رسدرشته کامپیوتر را انتخاب می نمایند( متناقص میباشد).

دانش آموزان با علاقه به رشته کامپیوتر روی آورده اند و روی آوردن دانش اموزان به کار دانش بخاطر عدم کسب شرایط ورود به رشته کامپیوتر نبوده است یکی از نکات دیگری که در تحقیقات توجه ی به آن نشده است فرهنگ کار در جامعه است به نظر می رسد در جامعه کنونی ایران دانش آموزان و والدین آنان بیشتر به مشاغل دولتی و استخدام رسمی علاقه مند هستند و رشته های کار دانشر مترادف با اشتغال آزاد می پندراند این امر در نگرش دانش اموزان نسبت به شاخه کاردانش تاثر منفی دارد در جامعه ما تحصیل را بیشتر به خاطر استخدام می پذیرند نه به عنوان راهی برای کسب مهارت جهت اشتغال در جامعه این نگرش است که زمان لازم دارد تا تغییر کند. بنابراین عوامل متعدد در نگرش دانش آموزان به رشته کامپیوتر است البته دانش آموزان نسبت به رشته کامپیوتر مثبتی دارند.

بنابر آنچه گفته شد اینجانب تصمیم گرفتم دانش آموزان را با رشته فنی کامپیوتر و بازار کار آینده این رشته آشنانموده و آنها را به ادامه تحصیل در این رشته ترغیب نمایم

(جهت دانلود کلیک کنید)

۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۰:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گزارش فایل

دانلودپیشنهاد ارزشیابی راهکارهایی برای غلبه بر مشکلات آموزش ریاضی


پیشنهاد ارزشیابی راهکارهایی برای غلبه بر مشکلات آموزش ریاضی
فرمت فایل ورد وقابل ویرایش
تعداد صفحات 3 صفحه
قسمتی از فایل

بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان مقاطع مختلف معمولاً‌ در درس ریاضی مشکلات اساسی دارند. بسیاری از دانش‌آموزان حتی در ساده‌ترین مطالب ریاضی مربوط به سال‌های قبل اشکال دارند. در ابتدای سال تحصیلی معمولاً مشکلات یادگیری ریاضی به دلیل فراموشی مطالب پایه بسیار زیاد است و دانش‌آموزان کشش لازم برای یادگیری ریاضی را ندارند و وقتی که مطالبی را تدریس می‌کنیم نمی‌فهمند و با دهان باز و چشمانی گرد شده به معلم و تخته سیاه می‌نگرند! وقتی که از چند نفرشان درس می‌پرسیم به ندرت کسی جواب درستی می‌دهد و دائم هراسناک بوده و چشمانشان را به زمین می‌دوزند! اگر یک امتحان پایه از آنها بگیریم میانگین نمرات امتحانی پایین خواهد بود. علل بسیاری در پایین بودن نمرات امتحانی نقش دارند.:.

اقدام‌هایی که برای چنین دانش‌آموزانی می‌توان انجام داد به قرار زیر است

ابتدا باید در چند جلسه اعتماد به نفس دانش‌آموزان را تقویت کرد. برگزاری امتحانات به صورت کتاب باز (open book) می‌تواند انجام شود تا دانش‌آموزان اعتماد به نفس پیدا کنند. باید آنها را تشویق کرد که خودشان مطالب را یاد بگیرند و تمرین‌ها را حل کنند و زود ناامید نشوند. اگر دانش‌آموزی تمرینی را حتی ناقص حل کند، باید او را تشویق کرد و نمرات بیش از حقش به او داد. هر بار که با کوچکترین مطلبی یک نمره خوب برای دانش‌آموز گذاشته شود، کم‌کم این دانش‌آموز از درس ریاضی و معلم ریاضی خوشش می‌آید. باید سعی کرد ضعف‌های دانش‌آموز را به رویش نیاورد.

با هم مطالعه کردن یکی از روش‌های شناخته شده و موثر یادگیری در میان دانش‌آموزان است. پژوهش‌هایی که درباره اثربخشی از روش مطالعه مشارکتی انجام گرفته است نشان داده‌اند، دانش‌آموزان و دانشجویانی که به این طریق مطالعه می‌کنند، از کسانی که مطالب را برای خودشان خلاصه می‌کنند یا صرفاً به مطالعه مطالب می‌پردازند، بیشتر می‌آموزند و آموخته‌ها را برای مدت طولانی‌تری در یاد نگه می‌دارند.

به همین جهت گروه‌بندی دانش‌آموزان در کلاس که متشکل از دانش‌آموزان ضعیف و قوی و متوسط باشد، در رفع اشکالات درسی آنان بسیار موثر است. نوشتن چرکنویس هم در بسیاری از دانش‌آموزان کمک‌کننده است. تمرین و تکرار در زمان‌های متفاوت هم در به خاطرسپاری و یادگیری مطالب ریاضی نقشی اساسی دارند که معمولاً دانش‌آموزان ضعیف از آن غافل هستند.

البته می‌توان از راه‌های مختلف دیگر به یادگیری ریاضی در سطح مدارس کمک کرد که عبارتند از

الف) ایجاد امکانات لازم برای افزایش سطح فرهنگی خانواده که بتواند بسیاری از مشکلات درسی فرزند خود را برطرف کند

ب) آموزش روش‌های جدید تدریس به معلمان و حذف روش‌های سنتی

ج) تهیه وسایل کمک آموزشی در زمینه تدریس

و) طرح درس معلم


(جهت دانلود کلیک کنید)

۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۰:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گزارش فایل

دانلودپیشنهاد ارزشیابی تقویت هوش ریاضی

دانلودپیشنهاد ارزشیابی تقویت هوش ریاضی

فرمت فایل ورد وقابل ویرایش
تعداد صفحات 2 صفحه
قسمتی از فایل

روش‌هایی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید ریاضیات خود را تقویت کنید. این نکات به شما کمک می‌کند تا بدون در نظر گرفتن سن بتوانید مفاهیم ریاضی را از ابتدایی تا دانشگاه به خوبی یاد بگیرید و بفهمید. هر شخصی می‌تواند ریاضیات را یاد بگیرد، پس مثبت فکر کنید و مراحل زیر را دنبال کنید تا به زودی شاهد موفقیت خود در علم ریاضی باشید

اغلب افراد به جای دقت در درک و فهم راه حل مسائل ریاضی،‌ سعی می‌کنند این راه حل‌ها را حفظ کنند. همیشه به دنبال چرایی حل مسئله باشید نه فقط چگونگی حل آن، برای مثال نگاهی به الگوریتم تقسیم معمولی بیندازید،‌ وقتی می‌خواهیم ۷۳ را بر ۳ تقسیم کنیم،‌ اول می بینیم ۷ تقسیم بر ۳ چند می‌شود اما این ۷ در واقع ۷۰ است یا ۷ تا ۱۰ تایی، درک این واقعیت به این معناست که بدانیم در این مسئله چند گروه ۳ تایی در عدد ۷۳ وجود دارد و تقسیم کردن ۷ بر ۳ یک راه میانبر است و درک اینکه در واقع ما ۷۳ را بر ۳ تقسیم می‌کنیم مهم است. اگر الگوریتم تقسیم را به درستی درک کنیم دیگر برای ما مسئله‌ی سختی نخواهد بود.

ریاضی را فقط نخوانید، فعال باشید

 

بر خلاف برخی مباحث آموزشی، ریاضی را نمی‌توان بدون تمرین یاد گرفت. ریاضی مبحثی است که اغلب آسان به نظر نمی‌رسد،‌ اما نگران نباشید این کاملا طبیعی و بخشی از فرآیند یادگیری ریاضی است. سعی کنید با آن ارتباط برقرار کنید بسیاری از مفاهیم ریاضی به هم مرتبط هستند،‌ هر چقدر بیشتر این روابط را کشف کنید، ریاضی را بهتر می‌توانید بفهمید. مفاهیم ریاضی درجات سختی متفاوتی دارند، از سطحی که شما در آن هستید، شروع می‌شود و به سطوح سخت‌تر می‌رسد. اینترنت منبعی غنی از سایت‌های تعاملی مباحث ریاضی است که می‌توانید از آنها استفاده کنید

توصیه برای تقویت هوش ریاضی

1-با دوستان یا خانواده، بازیهای – منطقی – ریاضی ترتیب دهید. مثل دومینو – سودوکو

2-استفاده از چرتکه را یاد بگیرید

 

3-روی پازلها و یا بازیهای فکری پیچیده و معماهای ریاضی کار کنید

 

4-برای محاسبه مسائل ریاضی که در طول زندگی با آن مواجه هستید، یک ماشین حساب جیبی همراه داشته باشید

 

5-نوعی زبان برنامه نویسی کامپیوتری فرا بگیرید

 

6-مسائل ساده ریاضی را در ذهن خودتان حل کنید

 

7-در مورد یافته های معروف ریاضی یا علمی مطالعه کنید

 

8-بخش تجاری روزنامه را روزانه مطالعه کنید و مفاهیم اقتصادی نامانوس مالی یا اقتصادی را پیدا کنید

 

9-از یک موزه علمی، افلاک نما، آکواریوم یا یک مرکز علمی دیدن کنید

(جهت دانلود کلیک کنید)

۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۰:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گزارش فایل

دانلود گزارش تخصصی علاقمندی به عربی اول متوسطه

دانلود گزارش تخصصی چگونه توانستم دانش آموزان اول متوسطه را  به درس عربی علاقه مند سازم

فرمت فایل ورد وقابل ویرایش

تعداد صفحات 19 صفحه

قسمتی از فایل

چکیده

با نگاهی به تاریخ آموزش زبان عربی در ایران متوجه می شویم که با وجود قدمت این زبان وآشنایی دیرین ایرانیان با آن ،در نحوه آموزش این زبان با مشکلات جدی روبرو هستیم . درحالیکه زبان های دیگر با توجه به حضور نه چندان دیر پای خود ،توانسته اند موفقیت های بیشتری درمقایسه با زبان عربی بدست آورند .

 

باید به صورت موجز بیان شود که از همان بدو ورود زبان عربی به ایران ، ما با مشکلات وموانعی بر سر راه آموزش آن روبرو بودیم و عکس العمل ایرانیان در برخورد با آن به دو شکل بوده است :از هنگامی که ایرانیان اسلام را پذیرفتند ، در راه توسعه و تقویت زبان عربی از هیچ کوششی فرو گذاز نکردند . در این راه حتی از خود عرب ها هم پیشی گرفتند . کارهایی که ایرانیان در جهت احیای زبان قرآن در زمینه های دستور ، معانی و بیان ، بدیع ، لغت انجام داده اند هیچ قوم دیگری حتی خود عرب ها انجام نداده اند .اگر به کتاب های تالیف شده از سوی ایرانیان در زمینه تنها ادبیات عرب نگریسته شود ، متوجه خواهیم شد مردم ایران به دلیل عشق و علاقه به قرآن و اسلام ، زبان عربی را زبان یبن المللی اسلامی تلقی می کردند و در تحکیم پایه های آن از جان و دل مایه می گذاشتند . به همین دلیل بودکه امهات کتب ادب عربی توسط دانشمندان ایرانی به رشته تحریر در آمده است . نمونه ها وشواهدی وجود دارد که نشان می دهد ایرانی ها تا چه اندازه دوستدار زبان عربی بودند و هیچگاه احساس نمی کردند که استفاده از این زبان ملیت و هویت آنها را خدشه دار کند .اینجانب...... دبیر عربی آموزشگاه .........در این گزارش تخصصی سعی نموده ام مشکلات درس عربی را در کلاسم برطرف نمایم.

مقدمه

این روزها اغلب دنش آموزان از سراسر کشور از فراگیری این درس گریزانند و انگیزه یادگیری زبان عربی در آنها ضعیف گشته است و عربی یکی از دروسی است که شاگردان ما در این درس نمرات رضایت بخشی را بدست نیاورده و بسیاری از آنها در آموختن زبان عربی دچار افت شدیدی گشته اند و این امر ذهن اغلب دبیران عربی و مسئولین آموزش مناطق مختلف را به خود معطوف کرده است اینکه چگونه موانع جذابیت درس عربی را از میان برداشته و انگیزههای مؤثر در آموزش زبان وحی را در بین دانش آموزان تقویت کنیم بعد از گذشت مدتی از سال تحصیلی متوجه ضعف تعدادی از دانش آموزانم در درس عربی شدم . وباتوجه به اینکه چگونگی آسیب شناسی ورمز موفقیت درآموزش عربی موضوعی است که به سادگی نمی توان از آن گذشت وتعهد ومسئولیتی که در قبال دانش آموزان وشغل خود احساس می کردم برآن شدم تا مساله راپیگیری کنم.


(جهت دانلود کلیک کنید)

۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۰:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گزارش فایل

دانلود پیشنهاد ارزشیابی علل افت دانش اموزان در درس ریاضی


پیشنهاد ارزشیابی علل افت دانش اموزان در درس ریاضی
فرمت فایل ورد وقابل ویرایش
تعداد صفحات 2 صفحه
قسمتی از فایل

درس ریاضی عموما برای دانش آموزان مشکل و حتی همراه با ترس و وحشت است . این درحالی است که ریاضی یکی از چند درسی است که در باز کردن ذهن دانش آموزان و آموزش چگونه اندیشیدن نقش درجه اول دارد

عوامل بسیاری در پایین بودن نمرات امتحانی نقش دادند . از جمله :‌

1-     پایه ضعیف در درس ریاضی از سال های قبل .

2-     قبولی با استفاده از تک ماده در خرداد ماه سال قبل

3-     قبولی با استفاده از تقلب و گفته شدن سوالات قبل از امتحانات

4-     کم هوشی و دیرآموزی بعضی از دانش آموزان

5-     نداشتن اعتماد به نفس در درس ریاضی

6-     مشکلات جسمی بعضی از دانش آموزان ، سوء تغذیه ،‌ضعف چشم و .....

7-     نداشتن معیار مشخص در ارزشیابی درس ریاضی

8-     بی توجهی معلمان به راه های شکوفاسازی خلاقیت کودکان ابتدایی

9-     بی سوادی و کم سوادی برخی از اولیا در نرسیدن به تکالیف و تمرینات درس ریاضی فرزندانشان .

10-نداشتن برنامه ریزی درست و اساسی از جانب دانش آموزان

11-  افت در دروس دیگر و تاثیرآن بر ریاضیات ازجمله دروس فارسی و املا

12-    فراموشی وعدم توجه کافی در هنگام نوشتن وحل تمرین ها

13-     کم رویی بعضی از دانش آموزان

 

(جهت دانلود کلیک کنید)

۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۰:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گزارش فایل

دانلود گزارش تخصصی افزایش علاقه هنر جویان به رشته حسابداری


دانلود گزارش تخصصی افزایش علاقه هنر جویان به رشته حسابداری  با روشهای مناسب

فرمت فایل ورد وقابل ویرایش

تعداد صفحات7 صفحه

قسمتی از فایل

چکیده

 

حسابداری در تمام دنیا ودر تمام مشاغل در هر مرحله وبا هر تعداد کارمند وشاغل نیاز مبرم بشر بوده و می باشدرشته حسابداری یکی از رشته های جهانی وضروری در هر جامعه بوده ولی هنوز از نظر کتبی که تدریس می شوند ساعت تدریس این کتاب ها وامکانات موجود هماهنگی با نیاز جامعه نداشته وپیشرفت چشمگیری وجود نیامده است واین رشته بیشتر در هنرستان اشباع شده است باید با توجه به پیشرفت تکنولوژی وتکنولوژی به وجود آمده در دیگر سطوح زندگی مردم تغییراتی را نیز در نحوه تدریس وفراگیری رشته حسابداری به وجود آوریم

بررسیهای مقدماتی که از دانش اموزان ، مدیران ، مشاوران و مسئولان کار دانش و فنی و حرفه ای به عمل آمد بیانگر نگرش منفی دانش اموزان به برخی از رشته های کار دانش و فنی و حرفه ای مثل رشته حسابداری می باشد. امروزه کشور به نیروهای انسانی ماهر ونیمه ماهر نیازمند است که بتواند نیازهای شغلی جامعه را رفع کنند. از طرف دیگر ظرفیت پذیرش دانشگاه ها نسبت به شرکت کنندگان رشته حسابداری محدود است رشته های کار دانش و فنی و حرفه ای مثل رشته حسابداری می توانند این مشکلات راحل کنند، به شرطی که دانش آموزان رشته حسابداری اولامهارتهای لازم را جهت وردود به بازار کار کسب کنند .ثانیا زمینه های لازم جهت جذب آنان در بازار کار مهیا شود . ثالثادر آمد وارزش اجتماعی آنان نسبت به بقیه مشاغل خیلی پایین نباشد.

با توجه به مطالعات مقدماتی مهمترین عوامل موثر بر نگرش دانش آموزان به رشته حسابداری عبارت از

شرایط خانوادگی از قبیل شغل پدر، سواد والدین، وضعیت اقتصادی خانواده ، وضعیت تحصیلی دانش اموزان ونگرش دانش آموزان به مشاغل ، استخدام ، مهارتهای کار دانش ، آشنایی با رشته حسابداری می باشد

از آنجا که عوامل مذکور، درنگرش دانش آموزان به رشته حسابداری می تواند موثر باشد لازم است قابلیت اعتماد آن مورد بررسی قرار گیرد ، پژوهش حاضر به این منظور صورت گرفته است یعنی برای اینکه نشان دهد این عوامل با چه اطمینانی می توانند برنگرش دانش آموزان به رشته حسابداری باشند . تا در جهت بهبود بخشیدن به عوامل وشرایط موجود اقداماتی صورت گیرد

در این گزارش تخصصی و پژوهش سعی بر این است که راهکارهای علاقمند کردن هنرجویان به رشته حسابداری را بیان نموده و نقش وظیفه ی خود دانش آموز ، اولیاء ، دبیران و مسئولین برای رسیدن به این مهم مشخص گردد

(جهت دانلود کلیک کنید)

۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۰:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گزارش فایل

دانلود گزارش تخصصی افزایش سطح یادگیری با طرح سوالات جذاب و کاربردی


دانلود گزارش تخصصی افزایش سطح یادگیری دانش آموزان با طرح سوالات جذاب و کاربردی و مناسب
فرمت فایل ورد وقابل ویرایش
تعداد صفحات 18 صفحه
قسمتی از فایل

رضایت خاطری که از انجام یک کار نیک به انسان دست می دهد، به خصوص وقتی که آن کار برای خدا و رضای او صورت می گیرد، بالاترین اجر و پاداش معنوی است. معلم نیز آنگاه به پاداش خود می رسد که نتیجه کار خود را مطلوب و مناسب یابد و این مهم میسر نمی شود مگر آنکه روی یافته های خود با اطمینان کافی در باره شاگردانش قضاوت کند.

 

در گذشته این تصور وجود داشت که هرگاه فردی در یک موضوع دانش وتخصص لازم را دارا باشد می تواند آموزش آن را موضوع را نیز بر عهده بگیرد.

 

امروزه داشتن دانش وتخصص در یک موضوع برای اشتغال در شغل خطیر معلمی در آن زمینه اگرچه شرط لازم به شمار می رود اما کافی نیست. کسی که به کار آموزش و پرورش اشتغال می ورزد علاوه بر دانش و تخصص در موضوع مورد تدریس می باید به دانش و مهارت عملی در اصول و روش های تعلیم و تربیت نیز مجهز باشد.

 

از جمله فنون تعلیم و تربیت که هیچ معلمی از آن بی نیاز نیست، آشنایی با شیوه های نوین ارزشیابی است. ارزشیابی از یک طرف به عنوان عامل کنترل کننده تمامی عناصر تعلیم و تربیت مانند هدف، برنامه، روش و وسایل آموزشی و از طرف دیگر به عنوان روشی برای شناخت و هدایت فعالیت های تحصیلی دانش آموزان به شمار می رود. سنجش و ارزشیابی به عنوان یکی از ارکان اصلی و جدایی ناپذیر آموزش و پرورش است. بنابراین یکی از صلاحیت های فردی برای احراز شغل معلمی داشتن دانش نظری ومهارت عملی در زمینه ارزشیابی است.

 

تحقیق حاضر به بررسی یکی از عوامل مهم ارزشیابی یعنی امتحان پرداخته و سعی شده است با ارائه تاثیرات طراحی یک نمونه سوال جذاب و استاندارد برافزایش بازدهی تحصیلی دانش آموزان، همکاران محترم را به طراحی سوالات جذاب ودر برگیرنده تمامی سطوح یادگیری ترغیب نماید. امید است همکاران محترم با مطالعه این فعالیت مختصر به ادامه راه و ارائه روش های بهتر بپردازند

 

فهرست مطالب

مقدمه

ارزیابی از وضع موجود

اهداف گزارش تخصصی

هدف کلی

اهداف جزئی

ارزیابی از وضع موجود

مصاحبه

آزمون

پیشینه تحقیق

یافته های علمی

اصول ارزشیابی

الف) سطوح مختلف هدفهای آموزشی در حیطه شناختی

تجزیه و تحلیل اطلاعات

نتایج و عواقب

طرح ریزی امتحان

ارائه راه حل.

اجرای راه حل

نقاط مثبت اجرای طرح

نقاط منفی طرح

نتیجه گیری پیشنهادات

فهرست منابع

(جهت دانلود کلیک کنید)

۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۰:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گزارش فایل

دانلودپیشنهاد ارزشیابی پژوهش سرا 1

 دانلودپیشنهاد ارزشیابیپیشنهاد ارزشیابی پژوهش سرا

فرمت فایل ورد وقابل ویرایش

تعداد صفحات 2 صفحه

قسمتی از فایل

الف) کلیّات

1-پژوهش سراهای دانش آموزی به منظور تحقق اهداف مندرج در ماده ۲ اساسنامه مربوط، تأسیس و راه اندازی می شوند. لذا فراهم نمودن سازوکارها لازم برای وصول به اهداف مذکور، لازمه هر گونه درخواست تأسیس است
2-خط مشی ها و سیاستگذاری های کلان در راستای تحقق اهداف پژوهش سراهای دانش آموزی در سراسر کشور توسط معاونت آموزش و پرورش نظری و مهارتی وزارت تعیین و ابلاغ می گردد.
3-در سال جاری پژوهش سراها در مراکز استانها و مناطق بزرگ آموزشی کشور دایر خواهد شد و توسعه آنها در سنوات آتی منوط به تأمین کامل شرایط، اعتبارات و نیز ارزیابی مثبت از عملکرد پژوهش سراهای دایر شده در هر استان می باشد.
4-رؤسای محترم سازمانهای آموزش و پرورش پس از صدور مجوز تأسیس نسبت به تشکیل شورای برنامه ریزی پژوهش سراهای استان بر طبق ماده ۵ اساسنامه اقدام، و در خصوص انجام وظایف تعیین شده در بند «ب» همین ماده اهتمام جدّی نمایند.
5-لازم است مناطق آموزشی که مجوز تأسیس پژوهش سرای دانش آموزی دریافت می دارند طبق ماده ۶ اساسنامه نسبت به تشکیل کمیته برنامه ریزی منطقه اقدام نمایند و بر اساس بند «ب» این ماده نسبت به انجام وظایف تعیین شده اهتمام جدّی مبذول دارند.

ب) راه اندازی:
1-بر اساس ماده ۱۰ اساسنامه، مناطق آموزش و پرورش مجوز تأسیس پژوهش سرا را از سازمان آموزش و پرورش درخواست می نمایند و سازمان بعد از بررسی های لازم در صورت تأیید درخواستهای واجد شرایط، جهت صدور مجوز نهایی تأسیس برای هر یک از پژوهش سراها هماهنگی لازم را با دفتر آموزش و پرورش نظری و پیش دانشگاهی بعمل آورد.
2-معاونت آموزش و پرورش نظری و مهارتی سازمان با موافقت رییس سازمان، مناطق موردنظر برای تأسیس پژوهش سراها را معین و پس از برآورد اعتبارات و هزینه های تجهیز موردنیاز و تأمین فضای فیزیکی لازم میزان توان سازمان را برای تأسیس بر طبق فرمهای شماره (۱ و ۲) به دفتر آموزش و پرورش نظری و پیش دانشگاهی اعلام می نمایند.
3-دفتر آموزش و پرورش نظری و پیش دانشگاهی پس از بررسی فرم های حاوی اطلاعات خواسته شده در خصوص انطباق شرایط پیشنهادی سازمانهای آموزش و پرورش برای تأسیس و توسعه این مراکز در سراسر کشور متناسب با جمعیت دانش آموزی متوسطه استانها و مناطق و نیز رعایت اولویت مناطق محروم می باشد

(جهت دانلود کلیک کنید)

۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۰:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گزارش فایل

دانلود پیشنهاد ارزشیابی پژوهش سرا


دانلود پیشنهاد ارزشیابی پژوهش سرا

 دانلود پیشنهاد ارزشیابی پژوهش سرا

فرمت فایل ورد وقابل ویرایش

تعداد صفحات 2 صفحه

قسمتی از فایل

-برگزاری مسابقه مقاله نویسی در هفته ی پژوهش جهت دانش آموزان مقاطع متوسطه و پیش دانشگاهی

2- برگزاری کلاس روش تحقیق و مطالعه و پژوهش در پژوهش سرا با همکاری کارشناسان این مرکز جهت دانش آموزان برگزیده و علاقه مند به این امر .

3- واریز وجه جهت اشتراک و دریافت مجلات علمی و تخصصی .

4- حضور کارشناسان این مرکز در آموزشگاه های سطح شهر و روستا طبق برنامه و معرفی اهداف و برنامه های پژوهش سرا با هماهنگی قبلی و درخواست مسئولین مدارس .

5- پیگیری انتشار گاهنامه علمی ، فرهنگی و آموزشی پژوهش سرا .

6- جمع آوری نظرات ، پیشنهادات و انتقادات  دانش آموزان و همکاران در خصوص مسائل مختلف آموزشی و تحقیقاتی و لحاظ نمودن موارد مثبت در برنامه های سال جاری .

7- همکار ی با گروه های آموزش راهنمایی و متوسطه در برگزاری جشنواره فن آوران آموزشی و جشنواره های الگوهای برتر تدریس

8-همکاری با گروه های آموزش متوسطه در خصوص برگزاری مسابقات عملی، آزمایشگاهی در رشته های  مختلف از جمله: فیزیک ، شیمی و زیست شناسی و فلسفه و منطق .

9- تشکیل لابراتوار زبان انگلیسی با حضور کارشناس مربوطه در مرکز و برگزاری کلاس های مکالمه و درک متون زبان انگلیسی و تهیه کتاب و نوار و CD  های مورد نیاز و مربوط .

10- تهیه کامپیوتر ، تلویزیون ، DVD و    CDوامکانات جانبی جهت احداث و راه اندازی لابراتوار زبان .

11- تهیه کتاب های مرتبط با تدریس زبان خارجه در کلاس های فوق ، با نظر کار شناسان  مربوطه .

12- تشکیل بانک اطلاعاتی دانش آموزان و همکاران خلاق و علاقه مند به تحقیق وپژوهش .


(جهت دانلود کلیک کنید)

۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۰:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گزارش فایل